حكمة اليوم بالانجليزي




People are sometimes negative because they have failures and bulk of problems in their life. However, they have to know how to look at the bright side of things, even if it is a bad thing. Always remember positivity is the key in living life to the fullest.
 
So, when life gives you a half-full glass of lemonade, always say: Wow, look at all that lemonade, not who drank half of my lemonade.
 
Start looking at the glass HALF-FULL. Realize that how lucky you are, compared to so many people with nothing. For example, don’t say: “my parents are way too strict and annoying”, and instead say: “I’m lucky having loving parents who take great care of me”.
 
Celebrate your past and never regret anything that you’ve done. In a failed relationship for example, say: “I left him/her or he/she let me go because I deserve a better person, and the best is yet to come insh ALLAH”, and as you grow older, you’ll find the only things you regret are the things you didn’t do because everything that happened to you in the past made you the person you are today. So embrace and celebrate that past because, without it, you wouldn’t be YOU.
 
You have a lot of problems and there are some things you want to change about yourself, about your body, about your relationships, about your life? That’s okay. We all want to change things. But what if you stopped focusing on the things you want to change ? and, instead, focus on and value the things you want to stay the same; your caring family, your wonderful friends, your good health etc etc ….
 
Appreciating all that you have in your life is one of the very best ways to remember that you’re so very lucky to be YOU.
 
Your life is a magnificent piece of art. Let the great person that you are shine. Shine bright like a diamond.
 
– الترجمة للعربية:
 
أحياناً الناس تكون سلبية ؛ لأنهم يعيشون الفشل والكثير من المشاكل في حياتهم. ومع ذلك ، لديهم القدرة على معرفة كيفية النظر إلى الجانب المشرق من الأشياء ، حتى لو كان هذا الشئ هو شئ سيء. تذكر دائماً الإيجابية هي المفتاح لتحيا الحياة على أكمل وجه.
 
لذلك عندما تعطيك الحياة نصف كوب كامل من عصير الليمون ، دائماً قل: واو ، وأنظر إلى كل هذا عصير الليمون ، وليس للذي شرب نصف عصير الليمون .
 



ابدأ النظر إلى النصف الكامل من الكوب. أدرك أنه كيف تكون محظوظاً ، مقارنة بالكثير من الناس الذين لا يملكون شيء. على سبيل المثال، لا تقول: ” طريقة والداي صارمة جداً ومزعجة ” ، وبدلاً من ذلك قل: ” أنا محظوظ لأمتلاك حب والداي الذين يمنحوني عناية كبيرة ” .
 
احتفل بماضيك وأبداً لا تندم على أي شئ كنت قد فعلته. في العلاقة الفاشلة على سبيل المثال ، قل: ” أنا تركته \ تركتها أو هو \ هي دعتني أذهب لأنني استحق شخص أفضل ، والأفضل لم يأتِ بعد إن شاء الله ” ، وبينما أنت تكبر ، ستجد الأشياء الوحيدة التي ستندم عليها هي الأشياء التي لم تفعلها ؛ لأن كل شيء حدث لك في الماضي صنع الشخص الذي أنت عليه اليوم. لذلك عانق واحتفل بالماضي لأن بدونه لن تكون أنت .
 
أنت لديك الكثير من المشاكل وهناك بعض الأشياء التي تريد تغييرها بشأن نفسك ، حول جسمك ، حول علاقاتك ، عن حياتك ؟ حسناً. نحن كلنا نريد تغيير أشياء. ولكن ماذا لو توقفت عن التركيز على الأشياء التي تريد تغييرها ؟ وبدلاً من ذلك ركز على وقيم الأشياء التي تريد أن تبقى كما هي على حالها ؛ رعاية الأسرة لك ، أصدقائك الرائعين ، صحتك الجيدة .. الخ الخ الخ
 
تقدير كل ما لديك في حياتك هي واحدة من أفضل الطرق لتتذكر أنك محظوظ جدا جداً لأنك أنت .
 
حياتك قطعة رائعة من الفن. اسمح للشخص العظيم الذي تكونه أن يتألق. تألق كالألماس .
 
شريف عمار
 
هل ساعدك هذا المقال ؟



تصنيفات : اقوال وحكم الفلاسفة

كلمات دلائلية : ,

اترك تعليقا

بريدك الالكتروني لن يتم نشره

نرجو من الجميع الحفاظ علي مستوي متميز من الحديث الراقي دون سب أو تجريح أو نشر للكراهية..